Het digitaliseren van werkprocessen is dé manier om je Total Cost of Ownership te verlagen. Met een breed pallet aan digitale services biedt Bus Industrial Tools de mogelijkheid om werkprocessen efficiënter in te richten. Lees op deze pagina wat de mogelijkheden zijn en welke voordelen dit oplevert.
Inkoopmodule
De inkoopmodule van de Bus webshop is een uitbreiding van de bestaande webshop, bedoelt voor grotere bedrijven met meerdere bestellers. De uitbreiding bestaat uit het Budget Management Systeem (BMS), waarmee je budgetten per gebruiker kunt instellen die de maximale waarde van de orders per periode kunnen maximaliseren. Met het Order Controle Systeem (OCS) kunnen orders worden goedgekeurd of afgewezen door andere gebruikers.
Voordelen:
- Inzicht in voorraad en artikeldata
- Instellen van budgetten per gebruiker
- Controleren en goedkeuren van orders van collega’s
- Gepersonaliseerd assortiment
Klantcase SMT - digitale oplossingen
SMT is een full-service distributiebedrijf gespecialiseerd in machines en vrachtwagens, uit Emmeloord.
De monteurs van SMT maken gebruik van onze inkoopmodule. Hiermee kunnen ze tot een bepaald budget per maand, zelf bestellingen plaatsen via de webshop. Dit bespaart een hoop tijd en zorgt ervoor dat er met minder leveranciers wordt gewerkt. Benieuwd hoe SMT dit ervaart? Bekijk het in de video!
"De eigen portal heeft een positief effect op onze monteurs, zorgt voor minder magazijnhandelingen en reductie in het aantal leveranciers."
R. van Nus - SMT
Scan App
Met de Bus Scan App zit de webshop in je broekzak. Door het scannen van de barcode zijn artikelen eenvoudig toe te voegen aan de winkelwagen. Bus biedt ook de mogelijkheid om het magazijn te stickeren met barcodes. Op deze manier kunnen ook de stickers worden gescand in plaats van de producten zelf.
Voordelen:
- Inzicht in voorraad en artikeldata
- Eenvoudig bestelproces door het scannen van de barcode of schap labels met QR-code.
- Snel: de meervoudige scanfunctie plaats meerdere artikelen na elkaar direct in de winkelwagen.
OCI / Punchout koppelen met ERP systeem
Open Catalog Interface (OCI) of Punchout is een handige manier om orders samen te stellen. Door in te loggen vanuit je eigen ERP-systeem in de webshop, kun je de gevulde winkelwagen automatisch verwerken en omzetten tot inkooporder.
Voordelen:
- Orderdata staat direct goed in je ERP pakket
- Gebruik maken van eigen workflows
- Inzicht in de juiste voorraden en artikeldata
- Gebruik maken van de webshop functionaliteiten
EDI (Electronic Data Interchange)
Met EDI zijn eigen systemen rechtsreeks te integreren met die van Bus. Omdat dit een maatwerkproces betreft, denken wij graag met je mee. Bus biedt integraties aan voor het sturen van een order waarna de opdrachtbevestiging, de pakbon en de factuur wordt teruggestuurd via de EDI integratie.
Voordelen:
- EDI integratie afgestemd op jouw wensen en behoeften
- Mogelijkheid tot het versturen en ontvangen van orders
- Werk volledig vanuit je eigen ERP-systeem
- Maak gebruik van eigen goedkeurings-flows
2BA & Artikelbeheer.nl
Geef artikelbeheer uit handen met 2BA en Artikelbeheer.nl. Hiermee kun je in één keer de product data ophalen van verschillende groothandels of leveranciers. Deze data bevat artikeldata inclusief de brutoprijs. Dit kan worden gecombineerd met een conditiebestand waarin de condities/kortingen staan. Vervolgens kun je zelf de juiste nettoprijs berekenen.
Voordelen:
- Je hoeft artikeldata niet zelf te onderhouden
- De data is direct beschikbaar
- Je kunt artikeldata van Bus en andere leveranciers combineren
ePDF / OCR
ePDF of OCR is een effectieve oplossing om het proces van orderinvoer bij Bus te automatiseren. Exporteer de order uit het inkoopsysteem naar onze collega van Sales. Vervolgens wordt deze ingelezen in Mavis, het ERP-pakket van Bus. Dit scheelt ons tijd en levert jou een kleinere foutmarge op.
Benieuwd welke oplossingen jij kunt toepassen?