Online bestellen

Online bestellen bij Bus

Wij leveren alleen aan KvK geregistreerde bedrijven. Verkoop aan particulieren is uitgesloten. Je hebt een account nodig om te bestellen. Maak hier een gastaccount aan. 

Ga snel naar:

Registreren

Gastaccount
Ben je geen klant bij Bus maar wil je wel snel bestellen?
Maak hier een gastaccount aan om snel te bestellen via de webshop. Betalen kan direct met iDEAL.

Klant bij Bus – account oude webshop
Bus nodigt per e-mail klanten uit om hun account te activeren op de nieuwe webshop. Voor deze klanten van Bus geldt dat de voorwaarden van de oude webshop van kracht blijven op de nieuwe shop. E-mail niet ontvangen? Lees hier hoe je het account kan activeren.

Klant bij Bus – geen webshop account
Hoe kan ik een account voor de webshop aanvragen?  
Neem contact met ons op via webshop@bus.nl wij nemen z.s.m. contact op om het account te activeren.

Klant worden
Hoe kan ik klant worden bij Bus? Wil je optimaal profiteren van alle oplossingen die Bus heeft? Neem contact op via webshop@bus.nl en wordt zakelijke klant van Bus.
Na behandeling ontvang je een eigen klantnummer. De bestellingen via de webshop kan je dan op rekening achteraf betalen en de verzendkosten zijn lager.

Bus heeft services ontwikkeld waarmee je tijd kan besparen en makkelijker kan werken. Bijvoorbeeld een verhuur service, onderhoud en keuringen maar ook Bus beheer.
Wordt klant en werk ook efficiënter met alle oplossingen van Bus!

Bestellen

Hoe kan ik zoeken en bestellen op de webshop?
Zoeken naar artikelen kan op diverse manieren. Via de zoekbalk bovenaan alle pagina’s.
Pas daarna eventueel filters toe om verder te specificeren.



Het is ook mogelijk te navigeren naar het artikel via de menu structuur onder ‘assortiment’:


Leg een artikel in de winkel wagen door op de oranje knop ‘in het winkelmandje’ te klikken:

 
Hoe kan ik de levertijd en voorraad zien?
Voorraad:
Bij elk artikel op de webshop staat de voorraad vermeld. Wanneer er voorraad is staat er een groen vinkje bij een artikel en een levertijd:




Geen voorraad:
Wanneer er geen voorraad is staat er een kruisje met de tekst “3-8 werkdagen” bij het artikel:

 
Wanneer een artikel niet op voorraad is wordt het artikel mogelijk later verzonden. Deze artikelen zijn wel gewoon te bestellen. * geeft aan dat 3-8 werkdagen een indicatie is. De exacte levertijd wordt per e-mail gemeld via de opdrachtbevestiging.

Ontvang ik een bevestiging?
Als de bestelling is afgerond ontvangt je een e-mail met een besteloverzicht van de bestelling via de webshop. Daarna versturen wij een e-mail met de opdrachtbevestiging. Hierna worden de artikelen verzameld, ingepakt en klaargemaakt voor verzending.

Tip: in het webshop account onder "mijn bestellingen" vindt je details over alle bestellingen via de webshop.
 

Betalen

Welke betaalmethoden zijn er?
Momenteel bieden wij onderstaande betaalmethoden aan. Binnenkort komen hier meer mogelijkheden bij.

iDEAL
Geregistreerd als gast op onze webshop? Betaal gemakkelijk met iDEAL via je eigen bank. Een veilige en vertrouwde manier van betalen. Het geld wordt direct bij ons bijgeschreven waardoor de order snel verwerkt wordt.
 

Factuur
Klanten met een (zakelijk) klantnummer van Bus kunnen via de webshop bestellen op rekening. De factuur wordt na levering toegezonden. Betaal de factuur binnen de betalingstermijn. Wil je ook op factuur achteraf betalen en profiteren van lagere verzendkosten? Vraag hier een Bus klantnummer aan.


Verzending en bezorging

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Bestellingen via de webshop worden door DHL of door Bus bij je afgeleverd. Wij kiezen voor de beste manier van transport om een snelle levering mogelijk te maken.




Ik heb een gastaccount:
Heb je een gastaccount en betaal je via iDEAL? Dan berekenen wij de volgende order- en verzendkosten bij een bestelling via de webshop:
De kosten voor bestellingen die geplaatst zijn via de webshop:
 
Waarde van order excl. BTWVerzendkosten excl. BTW
€0 – €49€ 15
€50 – €99€ 10
€100 – €149€ 5
Meer dan €150€ 0

Klant van Bus (met klantnummer)
Ben je klant van Bus met een eigen klantnummer dan betaal je op rekening dus per factuur achteraf.
Bus berekend de volgende order- en verzendkosten bij een bestelling via de webshop:
 
Waarde van order excl. BTWVerzendkosten excl. BTW
€0 – €150€ 5
€150 of meer€ 0

Wat is de Levertijd?
Bus streeft ernaar om zo snel mogelijk te leveren. Bestellingen van voorraadartikelen worden veelal binnen twee werkdagen verzonden. In de regel is dit vaker een werkdag.
Bij elk artikel op de webshop staat de voorraad en de levertijd gemeld. Wanneer het artikel niet op voorraad is, wordt het artikel mogelijk later verzonden. Van elke bestelling via de webshop ontvangt je per e-mail een opdrachtbevestiging.
 

Wachtwoord vergeten

Hoe kan ik mijn wachtwoord opnieuw instellen?
1)  Klik op de knop wachtwoord vergeten (In het menu onder de knop aanmelden rechts bovenin de donkergrijze balk)

2) Vul bij ‘gebruikersnaam’ je e-mail adres in waarmee je inlogt op het gebruikers account. Klik op ‘wachtwoord opnieuw instellen’.
Er wordt een e-mail verzonden met een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Klik op de link in de e-mail. ( De e-mail kan in de spam box terecht zijn gekomen. De e-mail is afkomstig van webshop@bus.nl)

3) Na het klikken op de link in de e-mail wordt er een internetpagina geopend om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

  • Vul een nieuw wachtwoord in. (Tip: gebruik een wachtwoord met hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens.)
  • Vul hierna exact hetzelfde wachtwoord in
  • Klik op ‘wachtwoord opslaan’
4) Als het wachtwoord succesvol is gewijzigd verschijnt deze melding: “Uw wachtwoord is gewijzigd. U kunt nu inloggen“
 

Retournering

Hoe kan ik artikelen retourneren?
Voor onze zakelijke klanten hanteren wij onderstaande voorwaarden bij het afhandelen van retouren:
  • Uiterlijk binnen 10 werkdagen na levering dient de retour te zijn aangemeld bij onze verkoop binnendienst onder vermelding van het ordernummer van Bus.
  • U ontvangt een retourformulier (RMA) met een bijbehorend referentienummer.
  • Voeg het formulier goed zichtbaar (buitenzijde verpakking) bij het te retourneren artikel.
  • Verpak de artikel(en) goed.
  • De verkoopwaarde bedraagt tenminste €25.
  • Het aantal retour te sturen artikelen is gelijk aan de originele verpakkingseenheid.
  • De artikelverpakking is origineel en onbeschadigd.
  • Het artikel is niet gebruikt en is niet beschadigd.
  • De artikel(en) zijn inclusief bijbehorende gebruikshandleidingen, garantiebewijzen en accessoires.
  • Artikel(en) speciaal voor jou besteld (zogenaamde Z-nummers) kunnen niet retour worden genomen.
  • Artikel(en) die Bus niet op voorraad houdt kunnen enkel retour tegen de condities van onze leveranciers. Eventuele kosten worden aan u doorberekend.

Bij vragen of opmerkingen over de bestel- en/of retourprocedure vragen wij om contact op te nemen met de accountmanager verkoop binnendienst van de vestiging in de buurt.
 

Voorwaarden en privacyverklaring

Wat zijn de algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op het hele assortiment van Bus. Lees hier de algemene voorwaarden 

Hoe gaat Bus om met privacy?
Het privacy beleid is van toepassing op alle websitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Bus. Lees hier de privacyverklaring 



Privacybeleid